Blogs

Hoe bereid jij je voor op de feestdagen?

De bladeren vallen weer van de bomen, de dagen worden korter en de pepernoten liggen alweer een poosje in de winkel. Is het nazomeren geblazen of ben je al druk bezig met de naderende feestdagen Het einde van 2021 is in zicht. Ook in het nieuwe jaar blijft de pandemie een rol spelen. Wat denk jij? Gaat de consument zich anders gedragen in het nieuwe jaar?

Naar verwachting treedt het rebound-effect op: dat wat we nu tekort komen, willen we in grotere mate terug. Oftewel: de nieuwe Roaring Twenties breken aan. Een periode van uitzinnige vrijheid, consumptie en culturele expressie. Gouden tijden voor activiteiten, leisure en fysieke retail.

Afijn, hoe zorg je in het laatste kwartaal vol feestdagen voor een optimaal resultaat? Zodat je glansrijk de Roaring Twenties van start gaat? Lokale zichtbaarheid is the key! Zowel online, als offline en voor iedereen geldt: wacht niet te lang met het inspelen op de feestdagen. Vergeet ook de nieuwere feestdagen zoals Black Friday en Cyber Monday niet! Kortom: met de feestmaanden in aantocht is dit het moment om jouw onderneming in het zonnetje te zetten. 

  1. Maak een planning. Met meerdere feestdagen in het vooruitzicht en de drukte die daarbij komt kijken, is het verstandig om je reclame-uitingen in te plannen. Een contentkalender helpt je hierbij. Hierin zet je de data van alle feestdagen. Vervolgens plan je per offline en online kanaal in wat voor soort reclame-uiting je naar buiten brengt.
  2. Creëer waardevolle content. Ook de inhoud van je reclame-uitingen moet mensen aanspreken en – uiteraard – aansporen tot een bezoek aan je winkel of aankoop. Zorg dat je content feestdagen-proof is! Kies voor herkenbare thema’s, gekoppeld aan de feestdagen. Het geven van tips en ideeën is een waardevolle vorm van content. Schrijf artikelen over Halloween, Sinterklaas en Kerst bijvoorbeeld en laat deze reclame-uitingen jouw doelgroep inspireren!
  3. Kortingsacties en cadeautips. Inhaken op dagen waarop men verwacht korting te krijgen en cadeautips, geven jouw omzet ook een boost. Denk hierbij aan Black Friday en Kerst. Geef speciale kortingen weg en beloon je vaste klanten.
  4. Maak het persoonlijk! In de laatste maanden van het jaar draait het om warmte, gezelligheid en samenzijn. Zo creëer je betrokkenheid. Juist in deze tijd waardeert men een persoonlijke benadering dus laat dit terugkomen in je reclame-uitingen en content.

Ondersteuning nodig bij de voorbereiding van jouw zichtbaarheid in aanloop naar de feestdagen?

Kom jij er niet uit of kun je wel wat hulp gebruiken? Ying Media helpt jou verder! Neem contact met ons op!

Door